Το unsuccess story των πανελλαδικών εξετάσεων ανέδειξε χθες η ανακοίνωση των στατιστικών στοιχείων με τις βαθμολογικές επιδόσεις των υποψηφίων. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας κατάφερε με τις επιλογές της να μετατρέψει σε... «αποτυχόντες» πάνω από το ένα τρίτο των παιδιών που έλαβαν μέρος στις εξετάσεις. Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, από τους 81.010 υποψηφίους, οι 28.645
δεν κατάφεραν -και όχι με δική τους ευθύνη- να διαμορφώσουν μέσο όρο βαθμολογίας στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα πάνω από 10!
Τα ποσοστά αποτυχίας στα βασικά μαθήματα εκτοξεύτηκαν στα ύψη αφήνοντας σε χιλιάδες υποψηφίους και τις οικογένειές τους την πίκρα και την απογοήτευση της αποτυχίας, παρ' ότι είναι γνωστό ότι πολλά από τα θέματα στα οποία διαγωνίστηκαν τα παιδιά ήταν εκτός του πνεύματος του σχολικού βιβλίου, του αναλυτικού προγράμματος και της διδασκαλίας.
Οι υποψήφιοι φέτος έδωσαν στα περισσότερα μαθήματα τις χαμηλότερες βαθμολογίες των τελευταίων χρόνων. Σε ορισμένα μαθήματα τα άριστα (18-20) ήταν ελάχιστα, ενώ το μεγαλύτερο μέρος των μαθητών φορτώθηκε με βαθμολογίες κάτω από 5! Πρόκειται για μια ανισορροπία την οποία ουδείς υγιής νους μπορεί να δεχτεί. Πρωταθλητισμό στην αποτυχία έκανε και φέτος η μαζικότατη τεχνολογική κατεύθυνση, όμως ανώμαλη προσγείωση έκανε και η θετική, η λεγόμενη "κατεύθυνση των αρίστων". Ο υπουργός Παιδείας και τα διορισμένα μέλη της Κεντρικής Επιτροπής των Εξετάσεων μπορεί να είναι περήφανοι ότι συνέχισαν αποτελεσματικά την παράδοση των αλλόκοτων θεμάτων, η οποία ξεκίνησε από πέρυσι, στο σύνολο σχεδόν των μαθημάτων. Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι η μείωση και των αρίστων, που φέτος δεν ξεπερνούν το 5,75% έναντι 8,01% πέρυσι.
Λαιμητόμος Μαθηματικά, Φυσική
Όπως αναμενόταν, το μάθημα λαιμητόμος ήταν τα Μαθηματικά κατεύθυνσης. Το 78,04% των υποψηφίων της τεχνολογικής κατεύθυνσης βρέθηκε κάτω από τη βάση. Απ' αυτούς το 51,36% δεν κατάφερε να γράψει ούτε 5. Μόλις το 0,65% κατάφερε να πετύχει βαθμολογία από 18 έως 20! Τα Μαθηματικά έκαψαν και τη θετική κατεύθυνση, όπου το 47,82% έγραψε κάτω από τη βάση.
Το δεύτερο μάθημα στο οποίο προσέκρουσε μετωπικά η πλειονότητα των υποψηφίων ήταν η Φυσική κατεύθυνσης. Το 71,96% των υποψηφίων της τεχνολογικής κατεύθυνσης παρέδωσε γραπτό κάτω από τη βάση, με το 35,38% να κινείται στη βαθμολογική ομάδα μέχρι 5. Κάτω από τη βάση βρέθηκε και η πλειονότητα των υποψηφίων της θεωρητικής κατεύθυνσης (51,89%), ενώ υψηλά ποσοστά αποτυχίας σημειώθηκαν και σε άλλα μαθήματα, όπως Πληροφορική τεχνολογικής κατεύθυνσης (51,01% κάτω από τη βάση), Ιστορία θεωρητικής κατεύθυνσης (41,42% κάτω από τη βάση) κ.ά.
Έντονο προβληματισμό δημιουργούν τα αποτελέσματα στο δεύτερο μάθημα γενικής παιδείας που επιλέγουν να διαγωνιστούν οι υποψήφιοι. Κι αυτό επειδή τα παιδιά κλήθηκαν να διαγωνιστούν σε θέματα διαφορετικού συντελεστή δυσκολίας, με αποτέλεσμα να διαταράσσεται η ισότητα των ευκαιριών. Τα αποτελέσματα στα δύο πιο δημοφιλή μαθήματα, δηλαδή τα Μαθηματικά και Στατιστική και τη Βιολογία, επιβεβαιώνουν τα παραπάνω, καθώς στο μεν πρώτο έγραψε κάτω από τη βάση το 41,83% των υποψηφίων, ενώ στο δεύτερο το 30,51%.
Μειωμένο το ποσοστό υποψηφίων παλαιοτέρων ετών
Τα παραπάνω αποτελέσματα καθιστούν σαφή την άμεση ανάγκη κατάργησης των πανελλαδικών εξετάσεων, που δοκιμάζουν κάθε χρόνο την ψυχική υγεία, την αντοχή και την τσέπη των υποψηφίων και των οικογενειών τους. Ως αποτέλεσμα της απογοήτευσης που αισθάνονται πολλοί υποψήφιοι πρέπει να ερμηνευτεί και η μείωση του αριθμού των παιδιών (προφανώς απόφοιτοι παλαιότερων ετών) που προσέρχονται στις εξετάσεις.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, φέτος καταγράφηκε μείωση του πληθυσμού των υποψηφίων κατά 4,6% σε σχέση με πέρυσι. Η μεγαλύτερη μείωση καταγράφεται στη θεωρητική κατεύθυνση, όπου το ποσοστό αποχής κατά μάθημα κυμαίνεται στο 7%. Ωστόσο, το μάθημα με το μεγαλύτερο αρνητικό πρόσημο είναι οι Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, στο οποίο σημειώθηκε μείωση σε σχέση με πέρυσι της τάξης του 10%. Το μάθημα αυτό είναι επιλογής και κλείνει τον κύκλο των πανελλαδικών εξετάσεων.
Από τα παραπάνω θα πρέπει να αναμένεται συνολική πτώση των βάσεων, που σύμφωνα με τους αναλυτές θα είναι ιδιαίτερα αισθητή στο 5ο επιστημονικό πεδίο(σχολές οικονομικών επιστημών) αλλά και στις πολυτεχνικές. Ωστόσο, μπορεί να υπάρξει άνοδος των βάσεων σε σχολές και τμήματα του 1ου επιστημονικού πεδίου (νομικές και ανθρωπιστικές επιστήμες), που όμως δεν ανήκουν στην κατηγορία των σχολών πρώτης ταχύτητας. Ανοδικά αναμένεται να κινηθούν οι βάσεις στα ΤΕΙ της περιφέρειας, λόγω της δραματικής μείωσης των θέσεων.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου