Το χαμηλότερο αριθμό θέσεων ελλιμενισμού ανά χιλιόμετρο έχει η Ελλάδα στο θαλάσσιο τουρισμό!

✓ Ξεκινούν οι διαγωνιστικές διαδικασίες για εκμισθώσεις αναξιοποίητων τουριστικών αγκυροβολίων σε λιμάνια του Σαρωνικού.

✓ Για την ανενεργή μαρίνα Αργοστολίου προβλέπεται η μετατροπή της σε χώρο υποδοχής μεγάλων και πολυτελών σκαφών. Ίσως είναι πιο αποδοτικό αυτό, καθώς τα μικρά σκάφη αποφεύγουν το Δράπανο και δένουν κοντά στην αγορά.

✓ Απώλεια για το τουριστικό προϊόν της Σκάλας ως κορυφαίος προορισμός να μην έχει σε κοντινή απόσταση χώρο υποδοχής τουριστικών σκαφών.


Πάντα χαιρόμαστε – δεν ενθουσιαζόμαστε μέχρι να δούμε αποτελέσματα, αλλά χαιρόμαστε – όταν διαδικασίες που ταλανίζουν την ελληνική τουριστική κοινότητα επί δεκαετίες μπαίνουν επιτέλους σε μία σειρά. Είναι η αυθόρμητη λαχτάρα του να βλέπει κανείς κάτι αυτονόητο να υλοποιείται. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα οι μαρίνες. Των οποίων...



...οι διαγωνιστικές διαδικασίες ξεκινούν αύριο κιόλας, με την έναρξη της διαδικασίας παραχώρησης του τουριστικού λιμένα του Αλίμου μαζί με τους αντίστοιχους της Ύδρας, Πόρου και Νέας Επιδαύρου, από το ΤΑΙΠΕΔ.
Πριν αναφέρουμε αυτά που λίγο-πολύ θα διαβάσετε και αλλού, ξεχωρίσαμε κάποιες δηλώσεις του νέου προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ Στέλιου Σταυρίδη που δείχνουν τι θα πει να είσαι άνθρωπος της αγοράς και εν προκειμένω, με διευρυμένη αντίληψη και του τι θα πει τουρισμός.

Είπε μεταξύ άλλων, ότι «τον τουρισμό με διάφορα ιδεολογήματα καταφέραμε να τον καταστρέψουμε και να τον πάμε πέντε χρόνια πίσω».
«Με τις ανόητες πρακτικές μας», είπε λίγο μετά, «έχουμε καταφέρει να στέλνουμε τουρίστες υψηλού εισοδηματικού επιπέδου σε Τουρκία, Κροατία και Μαυροβούνιο. Η Ελλάδα έχει 9.000 θέσεις και η Γαλλία 150.000 θέσεις με σημαντικά λιγότερη ακτογραμμή. Αλλά εμείς, έχουμε γενικά το χαμηλότερο μέσο όρο ελλιμενισμού ανά χιλιόμετρο».
Όσο για τα περιβαλλοντικά ζητήματα, ανέφερε ότι τα έχουν επιλύσει 180 χώρες και «μόνο στην Ελλάδα ακόμα παλεύουμε»...
Απλά πράγματα.
Και μία είδηση από την υπουργό Όλγα: δήλωσε ότι με νομοσχέδιο που προωθείται από κοινού με το υπουργείο Ναυτιλείας, προβλέπονταιελαφρύνσεις διοικητικών και άλλων βαρών για τα σκάφη με στόχο να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητά μας.
Κατά τα λοιπά:
Το έργο της αξιοποίησης των τουριστικών λιμένων εντάσσεται στο έργο «Νηρηίδες» που προβλέπει την αξιοποίηση με μακροχρόνια μίσθωση 40 ετών46 τουριστικών λιμένων που βρίσκονται σε όλη την επικράτεια.
Η διαδικασία αξιοποίησης των τουριστικών λιμένων περιλαμβάνει δύο κύριους άξονες:
1) Την ομαδοποιημένη αξιοποίηση των τουριστικών λιμένων, δηλαδή μέσα από τη δημιουργία ομάδων (Clusters) τουριστικών λιμένων, τα οποία θα αποτελούνται από μία Κεντρική Μαρίνα που θα λειτουργεί ως βασικός κόμβος και από αριθμό περιφερειακών τουριστικών λιμένων.
2) Τη στοχευμένη αξιοποίηση μεμονωμένων τουριστικών λιμένων, δηλαδή μέσα από την εξειδικευμένη αξιοποίηση τεχνικών και γεωγραφικών χαρακτηριστικών συγκεκριμένων τουριστικών λιμένων.
Μάλιστα, προβλέπεται η αναβάθμιση κάποιων από αυτών σε μαρίνες για megayachts και σε μαρίνες πολυτελείας. Για τους γνωρίζοντες τα περί θαλάσσιου τουρισμού, η δημιουργία θέσεων για mega yachts είναι αυτή τη στιγμή κορυφαίο ζήτημα στη Μεσόγειο.
Αύριο ο πρώτος διαγωνισμός
Η πρώτη διαγωνιστική διαδικασία, που θα ξεκινήσει στις 29 Μαρτίου, αφορά στην ομάδα (Cluster) που περιλαμβάνει ως Κεντρική Μαρίνα τον Άλιμο και ως περιφερειακούς τουριστικούς λιμένες, την Ύδρατον Πόρο και τη Νέα Επίδαυρο. Σημειώνεται ότι, στην περίπτωση της Ύδρας και του Πόρου αφορά σε τμήματα των λιμένων χωρίς να επηρεάζονται οι υπηρεσίες της ακτοπλοΐας.
Θα ακολουθήσουν, μέσα στο πρώτο εξάμηνο, άλλες πέντε διαγωνιστικές διαδικασίες που αφορούν τους τουριστικούς λιμένες της Πύλου, της Χίου, της Αρετσούςτμήμα του λιμένα του Λαυρίου, που προβλέπεται να μετατραπεί σε megayacht μαρίνα, και του Αργοστολίου, που θα αναβαθμιστεί σε luxury μαρίνα.
Επισημαίνεται ότι η αξιοποίηση θα γίνει με μορφή παραχώρησης και μακροχρόνιας μίσθωσης των τουριστικών λιμένων, και όχι πώλησης.
Αυτό σημαίνει ότι μετά το τέλος της μίσθωσης οι τουριστικοί λιμένες επιστρέφουν στο Δημόσιο, συμπεριλαμβανομένων των νέων υποδομών που έχουν υλοποιηθεί από τους επενδυτές.
Η κάθε διαγωνιστική διαδικασία, από την έναρξή της μέχρι την επιλογή επενδυτή και την τελική υπογραφή, υπολογίζεται να έχει μέση διάρκεια 6-9 μήνες.

Σχόλια