Η Διώρυγα της Κορίνθου γέρασε... Ελπίζει στον Πειραιά για να ''ξανανιώσει''

Ένα από τα μεγαλύτερα αναπτυξιακά έργα στη νεότερη ιστορία της Ελλάδας, η ηλικίας 120 ετών διώρυγα της Κορίνθου, χάνει με το πέρασμα του χρόνου τη σημασία της για τις θαλάσσιες μεταφορές και το εμπόριο...  

Η αύξηση του πλάτους και του βυθίσματος των σύγχρονων πλοίων και το μεγάλο κόστος συντήρησης έχουν καταστήσει τη διώρυγα μη προσβάσιμη σε πολλά είδη πλοίων
με αποτέλεσμα να χάνει τη σημασία της και να μειώνονται τα έσοδα. Μετατρέπεται σταδιακά σε μια ακριβή τουριστική ατραξιόν.

Η μετατροπή του Πειραιά σε βασικό εμπορικό κόμβο στη Μεσόγειο, δίνει ελπίδες στην Διώρυγα για να μπει στις διεθνείς εμπορικές ρότες και πάλι !

Η διώρυγα μπορεί να συντομεύσει έως και 195 μίλια τα ταξίδια από το Αιγαίο-Εύξεινο Πόντο προς το Ιόνιο-Αδριατική, εξοικονομώντας χρόνο, χρήματα και καύσιμα. Μάλιστα η πλεύση στον προστατευμένο Κορινθιακό κόλπο, γλυτώνει τα πλοία από τις πολύ συχνά άγριες θάλασσες των Κυθήρων και του Κάβο Μαλιά (ακρωτήριο Μαλέας) κατά τον περίπλου της Πελοποννήσου.


Σήμερα στη Διώρυγα μπορούν να μπουν πλοία με μέγιστο πλάτος 21,9 μέτρα και βύθισμα 6,5 μέτρα. Όμως το κόστος συντήρησης έχει γίνει πολύ μεγάλο. Φέτος η Διώρυγα έκλεισε για 23 μέρες λόγω πτώσης βράχων και κατολισθήσεων. Το κόστος για τη συντήρηση θα ανέλθει στα 370 εκατομμύρια ευρώ. Τα ειδικά υποθαλάσσια κρηπιδώματα της διώρυγας είναι σε άσχημη κατάσταση και χρειάζονται επισκευές.


Όμως η διοίκηση της Διώρυγας (ΔΕΚΟ) έχει υπολογίσει ότι για τη διαπλάτυνση της Διώρυγας με διπλασιασμό του πλάτους και τουλάχιστον άλλα 3 μέτρα εκβάθυνση θα χρειαστούν περίπου 600 εκατομμύρια ευρώ. Η διαπλάτυνση και εκβάθυνση της Διώρυγας θα αύξανε την κίνηση κατά 100% και τα έσοδα κατά 200%. Θα επέτρεπε ξανά στα σύγχρονα κρουαζιερόπλοια και τα μικρής και μεσαίας χωρητικότητας εμπορικά πλοία ξηρού φορτίου (ropax, feeders, εμπορευματοκιβώτια) να συντομεύσουν το ταξίδι τους. Αυτό θα αποτελούσε και πολύ μεγάλη βοήθεια για τον Πειραιά που θα γινόταν ακόμα πιο ελκυστικός για το διεθνές εμπόριο και την κρουαζιέρα. 


Σχόλια